loading...
پایگاه اندیشه ندبه
خبرنامه سایت+جوایز ماهانه
https://rozup.ir/up/fanni/baner/2.jpg
taleb313 بازدید : 415 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (1)
سلطان رسانه ها از 11 سپتامبر چه می دانست؟
کریستوفر بولین ، روزنامه نگاری پژوهشگر است که درباره وقایع 11 سپتامبر 2001 به تفصیل مطالبی را به رشته تحریر درآورده است.
او درباره ابعاد مختلف حملات 11 سپتامبر و حقایق افشاشده ای تحقیق کرده که نتایج آن تفسیر رسمی رویدادها را زیر سوال برده و به چالش می کشد.
شبکه خبری فاکس که از اسرائیل حمایت می کند، به شدت تلاش کرده است تا با زدن برچسب ضدیهودی به بولین ، او را بی اعتبار کرده و از اهمیت کارش بکاهد.
در راس شبکه خبری فاکس ، یک استرالیایی الاصل به نام کیت روپرت مرداك قرار دارد. مرداك آشکارا در تلاش است بولین و دیگر پژوهشگران مستقل مانند او را که با استفاده از اطلاعات و حقایق ، تفسیر نادرست دولت از حادثه 11 سپتامبر را به چالش کشیده و زیر سوال می برند، به حاشیه براند.
سوال این است: چرا و به چه دلیل؟
آیا روپرت مرداك از حملات 11 سپتامبر از قبل آگاه بود؟
یکسال قبل از 11 سپتامبر، روپرت مرداك ، سلطان وسایل ارتباط جمعی ، برنامه ای تلویزیونی تهیه کرد که در آن یک هواپیمای مسافربری با کنترل از راه دور، ربوده شده و به سمت مرکز تجارت جهانی هدایت می شود.
گفته می شود که روپرت مرداك ، «قدرتمندترین مرد تلویزیون در جهان است که توانایی جذب بیش از 110 میلیون بیننده در سراسر 4 قاره را دارد.
مرداك در رائس نیوز کورپ (News Corp)، کمپانی اصلی شبکه خبری فاکس قرار داشته و بخش عظیمی از رسانه های گروهی در امریکا، از جمله نیویورک پست ، کمپانی سینمایی فاکس و شبکه های تلویزیونی را کنترل می کند.
شبکه رسانه ای بین المللی متعلق به مرداك در 3 قاره ، صاحب بیش از 175 روزنامه و مجله است که 40 میلیون نشریه در هفته منتشر کرده و بازار روزنامه در بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند را تحت کنترل خود دارد.
مرداك که خود یکی از دوستان نزدیک آریل شارون ، نخست وزیر و جنایتکار جنگی اسرائیلی است صاحب شبکه ای رسانه ای است که به خاطر حمایت از حزب جناح راستگرای لیکود اسرائیل و مبارزه «جنگ علیه تروریسم» شناخته شده و معروف است.
برنامه تلویزیونی ای که مرداك ، درباره یک حمله تروریستی به مرکز تجارت جهانی ساخت ، بطور دقیق حمله ای شبیه به آنچه در 11 سپتامبر روی داد را پیش بینی کرد.
او همچنین با افرادی در تماس است که برج های مرکز تجارت جهانی را ابتدا اجاره نموده و سپس ساختمان ها و درآمدهای آینده آنها را دقیقا در برابر چنین حمله ای بیمه کردند.
این روابط و موقعیت ها حاکی از این است که مرداك از حمله به مرکز تجارت جهانی تا حدزیادی آگاهی داشته است.

مرد مسلح تنها
در 4 مارس 2001 ، شبکه تلویزیونی فاکس ، یکی از شعبات امپراتوری رسانه ای مرداك ، پیش پرده ای از یک مجموعه تلویزیونی را پخش کرد که براساس شخصیت های «پرونده های ایکس» ساخته شده بود؛ این مجموعه کوتاه مدت ، «مرد مسلح تنها» نام داشت.
شرکت متعلق به مرداك با نام شرکت کانادایی میلنیوم (که نیوز کورپ مالک 83 درصد آن است )، قسمت های کوتاهی از فیلم «مرد مسلح تنها» در ونکوور کانادا و نیویورک سیتی (از 20 مارس تا 7آوریل2000) را ساخته بود.
عنوان «مرد مسلح تنها» به یک هفته نامه دولتی چاپ واشنگتن که وظیفه اش مراقبت و نظارت است ، اشاره دارد نه به نشریه توقیف شده اسپات لایت و امریکن فری پرس.
شخصیت های اصلی فیلم ، خبرنگاران پژوهشگری هستند که در روزنامه کار می کنند.
پیش پرده فیلم «مرد مسلح تنها»، ربودن یک هواپیما توسط یک هکر کامپیوتری مهاجم را به تصویر می کشد که کنترل سیستم پرواز کامپیوتری هواپیما را بدست گرفته و او را به سمت یکی از برج های مرکز تجارت جهانی هدایت می کند.
در مهیج ترین صحنه فیلم ، هواپیما مستقیما به سمت یکی از برج های دوقلو می رود اما در نتیجه تلاش های تیم پرواز و با استفاده از تراشه کامپیوتری «اکتیوم»، خلبان ها موفق می شوند در ثانیه های آخر دوباره کنترل هواپیما را در دست گرفته و از برخورد هواپیما به ساختمان جلوگیری کنند.
این صحنه اینگونه به تصویر کشیده می شود که هواپیما، برج ها را دور نمی زند بلکه با حرکتی سریع اوج می گیرد و در صحنه ای به یادماندنی و دلهره آور، خلبان ها با تلاش زیاد مانع برخورد هواپیما به برج می شوند.
علی رغم شباهت های مرموز بین فیلم مرداك و واقعیت هولناک 11 سپتامبر، به جای بحث و تبادل نظر درباره پیش پرده مجموعه «مرد مسلح تنها» در رسانه ها به عنوان یک هشدار پیشگویانه از احتمال وقوع چنین حمله ای ، به نظر می آید که چنین شباهتی به تدریج و آهسته آهسته به دست فراموشی سپرده شده است.
هیچکس متوجه نشد
فرانک اسپوتنیتز، یکی از 4 مدیران تولید فیلم «مرد مسلح تنها» گفت: «روز یازدهم سپتامبر، وقتی از خواب بیدار شدم و صحنه حمله به برج ها را در تلویزیون دیدم ، فیلم «مرد مسلح تنها» اولین چیزی بود که به ذهنم خطور کرد اما هفته ها و ماهها پس از این حادثه تقریبا هیچکس به ارتباط این دو پی نبرد.»
فرانک اسپوتنیتز، جان شیبن ، ونس گیلیگان و کریس کارتر، مدیران تولیدکننده فیلم «مرد مسلح تنها» هستند و شیبن علاوه بر تولید فیلم ، نویسنده و مبدع آن نیز بوده و ایده این اثر متعلق به اوست.
اسپوتنیتز گفت: «آنچه که درباره این موضوع مرا ناراحت می کند، تجسم این فکر است که چنانچه شما به عنوان یک نویسنده داستان های تخیلی می توانید چنین سناریویی را تصور کنید، قطعا افراد صاحب منصب دولت که در مسند قدرتند نیز می توانند تفکر سناریوهای فجیع را در ذهن خود بپرورانند.»
رابرت مک لاچلان ، مدیر عکاسی ، در 31 مارس 2001 به خاطر فیلمبرداری پیش پرده فوق الذکر از جامعه سینماتوگراف های کانادایی لوح افتخار دریافت می کند.
مک لاچلان درباره شباهت های مرموز پیش پرده فیلم «مرد مسلح تنها» که او فیلمبرداری کرده بود و واقعیت هولناک 11 سپتامبر، به امریکن فری پرس گفت: «عجیب بود که هیچکس اشاره ای به این موضوع نکرد. شما اولین کسی هستید که این موضوع را مطرح می کنید.»
او گفت: «به دنبال این حادثه هیچکدام از مطبوعات متذکر نشدند که حملات 11 سپتامبر چیزهایی را بازگو کرد که قبلا دیده شده بود.»
ریشه های یهودی مرداك
به گفته ریچارد اچ.کیورتیس ، سردبیر نشریه واشنگتن ریپورت درباره مسایل خاورمیانه ، «مرداك به دلایل تجاری ، تبعه امریکا شد.» کیت روپرت در 11مارس 1931در ملبورن استرالیا به دنیا آمد.
کیورتیس نوشت: «پدر روپرت ، سر کیت مرداك ، ناشر روزنامه و مادرش یک یهودی ارتدکس بود اما مرداك هیچ وقت چنین مطالبی را در داستان زندگی خود ابراز نکرد.»
پدر مرداك با الیزابت جوی گرین ، دختر روپرت گرین ، در سال 1928 ازدواج کرد که حاصل آن یک پسر، کیت روپرت و 3دختر بود. کیت روپرت بعدها تصمیم می گیرد که از نام اول پدربزرگ مادری اش که یهودی بود، استفاده کند.
در سال 1984 مجله کندور نوشت: «سر کیت مرداك ، پدر روپرت از طریق ازدواج با میمنت خود با دختر یک خانواده یهودی ثروتمند، نئی الیزابت جوی گرین ، شهرت و اعتبار زیادی را در جامعه استرالیایی کسب کرد.
در پی این ازدواج ، کیت مرداك از طریق خویشاوندان همسرش ، در کار خود از گزارشگری به مدیریت روزنامه ای انگلیسی ، ارتقاء مقام پیدا کرد.
از آن زمان به بعد او به قدر کافی پول در اختیار داشت که با آن اقتدار و سلطنت یک شوالیه را برای خود در حیطه زیر نفوذ انگلستان بخرد: دو روزنامه در آدلید در جنوب استرالیا و یک ایستگاه رادیویی در یک شهر معدنی دورافتاده.
به دلایلی ، مرداك همیشه سعی داشته این حقیقت را که مادر مومن و معتقدش او را همچون یک یهودی پرورش داد، پنهان کند.»
اگرچه ممکن است مرداك تلاش کرده باشد که ریشه های یهودی خود را پنهان کند اما درباره حمایت صریح خود از صهیونیست های افراطی جناح راست مانند بنجامین نتانیاهو و آریل شارون چیزی را پنهان نکرده است.
نتانیاهو نویسنده کتاب «جنگ علیه ترور: چگونه غرب می تواند در سال 1986 پیروز شود»، مفسر ثابت فاکس نیوز هست که متعلق به مرداك است.
جرج پاتاکی ، فرماندار نیویورک یک بار گفت: «هیچ روزنامه ای در ایالات متحده بیش از نیویورک پست (متعلق به مرداك)، حامی اسرائیل نیست.»
مرداك در تعدادی از مهمترین سازمان های صهیونیستی که برای او احترام خاصی قائلند، فعالیت دارد. این سازمان ها که لری سیلوراستین ، فرانک لوی (کماندوی چکسلواکی الاصل سابق ارتش اسرائیل) و لوئیس ام.ایزنبرگ در آنها سمت های مهمی دارند، شامل لیگ ضدافترا، اتحادیه استیناف یهودی و موزه یهود در نیویورک - مرکز یادبود قربانیان کوره های آدم سوزی - است.
50 روز قبل از حملات 11 سپتامبر، املاک سیلوراستین و آمریکن وست فیلد متعلق به لوی ، اجاره 99 ساله مرکز تجارت جهانی را بدست می آورند.
در 24 جولای 2001 ، پورت اوتوریتی نیویورک و نیوجرسی ، کنترل مرکز تجارت جهانی را به طور اختصاصی ، در اختیار سیلوراستین و لوی قرار داد.
پس از آن ، این دو نفر کنترل مجتمع 312/3 میلیون مترمربعی را که شامل ساختمان های اداری برج های دوقلو و 2ساختمان اداری 9 طبقه ای می شد را نیز به دست گرفته و تمامی ورودی های مرکز تجارت جهانی را تحت کنترل خود درآوردند.
لوی مرکز خریدی به نام مال (Mall) را در مرکز تجارت جهانی اجاره کرد که حدود 130 هزارمترمربع مکان تجارتی را شامل می شد.
6 هفته قبل از این که برج های مرکز تجارت جهانی ویران شوند، پورت اوتوریتی مراحل اجاره دادن آنها را به مدت 99سال به لری سیلوراستین که 7 مرکز تجارت جهان را ساخته بود {که به طور مرموزی در ساعت 25/5 بعدازظهر روز 11سپتامبر با خاک یکسان شدند} تمام کرد.
پل گلدبرگر، در نشریه نیویورکر در تاریخ 20 می 2002نوشت: « امریکن وست فیلد بخش امریکایی یک شرکت استرالیایی که یکی از بزرگترین گردانندگان مراکز خرید در امریکا و دنیاست همزمان مکان تجاری را در قسمت پایین مجتمع اجاره کرد.»
این نشریه نوشت: «چنانچه ساختمان ها تخریب شوند سیلوراستین و وست فیلد حق بازسازی مجدد بناها را دارند و وست فیلد اجازه دارد مساحت مکان تجاری را تا 30 درصد افزایش دهد.»
سیلوراستین به خاطر خسارت تخریب مرکز تجارت جهانی و درآمدهای پیش بینی شده آن ، 2/7 میلیارد دلار از بیمه ادعای خسارت می کند.
این خسارت به خاطر اموالی است که او با پیش پرداختی به مبلغ 100 میلیون دلار وجه قرضی ، اجاره کرده بود؟!
دوستان صمیمی
سام کلی ، روزنامه نگار کهنه کار امور خاورمیانه در نشریه تایمز (یکی از اموال مطبوعاتی روپرت مرداك) درباره مرداك نوشته است: «مرداك ، دوست نزدیک آریل شارون است.»
کلی ادامه داده است: «دوستی مرداك با نخست وزیر اسرائیل موجب شده بود که کارمندان عالی رتبه در روزنامه ، شماره های مهم نشریه را بازنویسی کنند.
مدیران اجرایی مرداك از این که مبادا کاری کنند که باعث ناخشنودی او شود، وحشت دارند. یکبار موفق شدم با تعقیب و عکس برداشتن از واحد نظامی اسرائیلی که محمد الدوره ، پسر 12 ساله فلسطینی را به قتل رساند، خبر داغ کوتاهی تهیه کنم.
صحنه مرگ کودک 12 ساله در فیلم ثبت گردیده و به تصویری نمادین از درگیری میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینی ها تبدیل شد اما از من در یک گفتگوی خصوصی خواسته شد که مطلب را بدون اشاره ای به مرگ کودک فلسطینی تهیه و ارایه کنم.
بعد از آن گفتگو، زبان در دهانم خشک شد و بناچار شغل خود را رها کردم.» در 15 اکتبر 1982، یک ماه پس از قتل عام هزاران فلسطینی آواره در اردوگاه های صبرا و شتیلا در شهر بیروت (جنایات جنگی ای که مستقیما به دستور شارون صورت گرفت) وزیر دفاع اسرائیل با روپرت مرداك و دیگران جلسه ای تشکیل داد.
اینگونه که گزارش شده هدف از این جلسه ، افزایش مستغلات تصرف شده او در کرانه باختری بوده است. ملاقات با شارون ، سفری را در یک تور مسافرتی برای دیدن مناطق ارتفاعات جولان ، کرانه باختری و آبادی های یهودی از فراز آسمان ، سوار بر هلیکوپترهای مسلح اسرائیلی ، برای مرداك و سردبیران او از نیویورک و لندن به همراه داشت.
مرداك در مراسم جمع آوری کمک مالی برای موزه یهود - مرکز یادبود قربانیان کوره های آدم سوزی 29آوریل - 2001گفت: «من همیشه به آینده اسرائیل معتقد بوده و از اهداف جامعه بین الملل یهود طرفداری کرده ام.»
به گفته مرداك ، نیوز کورپ که کمپانی رسانه ای جهانی اوست ، از آغاز «حامی و پشتیبان آرمان ملی یهود» بوده است. لری سیلوراستین که هنوز اجاره مرکز تجارت جهانی را بدست نیاورده بود، مرداك را در جمع آوری کمک مالی همراهی کرد و درباره برنامه های رابرت مورگنتو (رئیس موزه یهود) برای توسعه موزه گفت : «من از شما حمایت خواهم کرد.... مادامی که آن را زیر 110 طبقه اداره کنید.»
مرداك و لیگ ضدافترا
طبق گزارشی که اخیرا_ روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است ، هنری کیسینجر، روپرت مرداك و مور تایمر روکرمن ، اعضای کمیته ضیافت شام لیگ ضدافترا هستند.
در این مراسم ، سیلویو برلوسکونی (نخست وزیر جنجال برانگیز ایتالیایی) جایزه «دولتمردان برجسته لیگ ضدافترا» را دریافت کرد.
سیلوراستین و ایزنبرگ ، سمت های بلندپایه رهبری خود را در اتحادیه استیناف یهودی همچنان حفظ کرده اند. اتحادیه استیناف یهودی یک موسسه خیریه یک میلیارد دلاری صهیونیستی است که مرداك و لوی سخاوتمندانه به آن کمک می کنند.
در سال 1997، هنری کیسینجر، جایزه اتحادیه استیناف یهودی را به عنوان «بشردوست سال» به مرداك اهدا کرد.
سیلوراستین ، رئیس سابق اتحادیه استیناف یهودی است. این سازمان سالانه برای شبکه ای از آژانس های صهیونیست در ایالات متحده و اسرائیل ، صدها میلیون دلار جمع آوری می کند.
ایزنبرگ که به سهم خود مهره ای کلیدی در پورت اوتوریتی بود برای اجاره کردن 99 ساله برج ها برای سیلوراستین و فرانک لوی ، مالک امریکن وست فیلد، وارد معامله شد.
این دو در واقع برای اجاره برج های 110 طبقه و مرکز تجاری ، پایین ترین قیمت را پیشنهاد داده بودند. مرداك و فرانک لوی ، که در اوایل دهه 50 به استرالیا مهاجرت کرده بود، دوستی دیرینه ای با هم داشته اند.
مرداك در ضیافت شامی که به منظور جمع آوری اعانه در انجمن امریکایی -استرالیایی به افتخار پیتر اس.لوی پسر فرانک لوی در 20 نوامبر 2002 در نیویورک برگزار شده بود، درباره دوستی خود با فرانک لوی گفتگو کرد.
بیمه شده در برابر حملات تروریستی
12 سپتامبر 2001، جروسلم پست گزارش داد: «فرانک لوی که در سال 1952 از اسرائیل به استرالیا مهاجرت کرد، 141/600 مترمربع از مکان های تجاری مرکز تجارت جهانی ویران شده را به مدت 99 سال اجاره می کند.... وست فیلد امروز گفت در برابر حملات تروریستی از پوشش بیمه برخوردار است و این حملات بر درآمدهایش از لحاظ مادی تائثیر نخواهد گذاشت.»
سیدنی مورنینگ هرالد، لوی را «مردی خودساخته با احساسات قوی نسبت به مساله کوره های آدم سوزی یهودیان و سیاست های اسرائیل» توصیف کرد.
چه کسانی که از حملات 11 سپتامبر سود بردند: مرداك ، لوی و سیلوراستین.
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد مهدی محمدی در تاریخ 1392/05/12 و 13:58 دقیقه ارسال شده است

من مدیر وبلاگی هستم که در خواست تبادل لینک داده بودی وبلاگ تو لینک کردم تو ام وبلاگ منو با نام نورالمهدی لینک کن::
پاسخ : سلام دوست عزیز..............
شما نیز لینک شدید..............
ممنون از همکاری شما.....................
اللهم عجل لولیک الفرج


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات ویژه

     

    استاد رحیم پور ازغدی


         استاد رائفی پور

    تبلیغات
    بنر120 در 240.jpg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 545
  • کل نظرات : 217
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 277
  • آی پی امروز : 191
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 432
  • باردید دیروز : 310
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 874
  • بازدید ماه : 874
  • بازدید سال : 59,813
  • بازدید کلی : 739,661
  • کدهای اختصاصی
    لوگوی حمایت از ما

    http://up.hossein-ezzati.ir/up/hossein-ezzati/nodbe2.jpg


    لوگوی همسنگران