loading...
پایگاه اندیشه ندبه
خبرنامه سایت+جوایز ماهانه
https://rozup.ir/up/fanni/baner/2.jpg
mounji بازدید : 422 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

به نام خدا - مطلب جالب و بسیار مهم در مورد کفشهای پاشنه بلند را در ادامه بخوانید.

 



جنجال  آنلاین - خبرنامه دانشجویان ایران:سپیده نوروزی// خرید بازار در روزهای پیش از عید و مشاهده پوشاک عرضه شده در بازار ایران نمود هایی از غرب زدگی در بخشی از جامعه ایرانی را فریاد می زند اما آنچه موجبات تأسف را به همراه دارد عدم تفکر و تعقل برای یک انتخاب یک پوشاک مناسب چه لحاظ شئون اجتماعی و چه به لحاظ حفظ سلامتی در این قشر از جامعه است؛ البته که عرضه کنندگان و ناظران نیز در این اتفاق بی تقصیر نیستند.

مصرف گرایی که از جمله آفت های فرهنگ سرمایه داری و مادیگرای غرب در زندگی است که باعث شده هر روز مدلی نو و جنس جدیدی در بازار مورد توجه قرار گیرد و بازار های ما مملو از جمعیت شود بی آنکه به این سوال پاسخ داده شده باشد که «آیا به این کالا نیازی داریم و یا خیر؟» در این مدل رفتاری آنچه موضوعیت دارد «خرید کردن و مصرف کردن» است.

این موضوع را وقتی در بحث پوشاک دنبال کنیم؛ شاهد خواهیم بود که سالانه بیش از چندین بار برای خرید لباس و پوشاک به بازار رجوع می شود و محصولاتی کاملا هم کارکرد را از مدل های مختلف در کمد منزل انبار می کنیم. یکی از این پوشاک نیز کفش است. بحث اصلی اینجا مصرف گرایی در این زمینه نیست بلکه اینها مقدمه ای بود برای این قسمت که «آیا ما از مدل هایی که مصرف می کنیم اطلاع داریم یا اینکه چون ماهواره آن را تبلیغ کرده و یا در بازار جنس غالب شده اقدام به خرید می کنیم؟»

 

کفش های پاشنه بلند از کجا آمد؟

شاید در برخی خانواده ها این موضوع شایع باشد حالا کمتر و یا بیشتر! وقتی زنان خانواده برای خرید کفش به بازار می روند اولین گزینه های مد نظرشان کفشهای پاشنه بلند است اما اصلا نمی دانند که فلسفه پوشیدن این مدل کفش چیست؟ در کجا استفاده می شده؟ و یا چه امراضی دارد؟

در اواخر سال های 1840 و 1850 پاشنه ها به چکمه ها اضافه شدند، اما نشانه خوش پوشی زنان از لحاظ کفش، پوشیدن کفش ضخیم انگلیسی در هنگام روز، کفش چرمی که با بند و مادگی یا دکمه بسته می شد و یا کفش چرم، پارچه ای در هنگام عصر بوده است و کفش پاشنه بلند کاربرد دیگری داشته که در دهه 70 و 60 به بعد این کاربرد حکم رسمی می یابد. کفش های پاشنه بلند برای فرم دادن به بدن برای روسپیان مورد استفاده قرار می گرفته که در کاواره ها بدن فروشی می کردند و در حال حاضر هم پوشیدن این کفش ها نشانه همین فعالیت در کشورهای غربی است. این در حالی است که برخی زنان جامعه ما بدون اطلاع از این امر همواره انتخاب اولشان کفش های پاشنه بلند است. جالب اینجاست که در آن زمان در آمریکا بدلیل امراضی که این کفشها دارد_که جلوتر به آن می پردازم_به جز کاواره ها زنان در اماکن عمومی از کفشهای راحتی استفاده می کردند اما دختران امروز با مشقت فراوان بخاطر فخر فروشی با این کفشها در خیابان راه می روند.

حتی جان فیسک اندیشمند انسانگرای غربی نیز در این خصوص می گوید:

"پوشیدن کفش پاشنه بلند توسط زنان باعث می شود که هنگام راه رفتن و ایستادن بخشی از بدن آنان برجسته شود که برای مردان جاذبه جنسی ایجاد کند. بنابراین زنان خود را در نظر مردان به صورت یک شیء جنسی جذاب در می آورند و در اختیار آنان قرار می دهند. همچنین پوشیدن کفش پاشنه بلند، آنها را از لحاظ فعالیت و نیروی جسمانی محدود می کند و به صورت خود ساخته در تولید فرهنگ مرد سالانه سهیم می شوند چرا که با محدود کردن خود ضعف و ناتوانی خود را نمایانگر می کنند و فعالیت های مردانه را بیشتر نشان می دهند."

امراض کفشهای پاشنه بلند:

وقتی خانمی پاهایش در کفش پاشنه بلند لیز می خورد به سرعت تعادل خود را از دست می دهد و به سختی راه می رود. وقتی خانوم ها از کفش پاشنه بلند استفاده می کنند راحتی خود را فدای مد می کنند. به طبع پاشنه های بلند پا را زیباتر نشان می دهد_این امر تنها بخاطر نگاه ابزاری است که غربی ها به زن دارند و آن را وسیله ارضای نیاز های جنسی خود می دانند_ ولی تاثیر تدریجی و منظم به دلیل بالا بودن پا بیشتر از آن چه که انتظار دارید خود را نشان می دهد. وقتی کفش پاشنه بلند می پوشید مهم است بدانید که دقیقا چه چیزی را دارید برای زیبایی فدا می کنید. اول بدن تان را، دوم آبروی و حیثیت و عفافتان، سوم ....

دیگر امراض کفشهای پاشنه بلند عبارت است از :

کفش های پاشنه بلند علاوه بر ایجاد درد و تغییر شکل پاها با استفاده طولانی مدت بر روی آناتومی عضلات ساق پا و زردپی ها تاثیرگذار است. شیب زیاد پاشنه های بلند کفش منجر به انقباض ماهیچه های ساق پا می شود که این عارضه در نهایت موجب کوتاه شدن بافت ماهیچه‌ای ساق و سخت شدن زردپی آشیل می‌شود و از این رو خانم ها هنگام راه رفتن با کفش تخت و یا کفش ورزشی احساس پا درد خواهند کرد. کفش پاشنه بلند حالت پا را تغییر می دهد و گاهی مانع عملکرد درست پا می شود. قرار گرفتن طولانی مدت پا در قالب این کفش ها موجب کوتاه شدن تاندون آشیل می شود که ماهیچه ساق پا را به پاشنه وصل می کند. این وضعیت، تاندون را حساس و دردناک می کند.

پوشیدن مداوم این نوع کفش برآمدگی‌ای در پشت پاشنه بوجود می آورد که حاصل از اصطکاک پشت کفش با پای فرد است.

تغییر در شکل ستون فقرات نیز از دیگر امراض این کفشهاست.

متاسفانه باید بدانید  یک پنجم از زنان به قدری به این کفش‌ها علاقه دارند که اغلب دچار پیچ خوردگی شدید مچ پا و یا کشیدگی و پارگی تاندون پا می‌شوند

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات ویژه

     

    استاد رحیم پور ازغدی


         استاد رائفی پور

    تبلیغات
    بنر120 در 240.jpg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 545
  • کل نظرات : 217
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 277
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 305
  • باردید دیروز : 310
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 747
  • بازدید ماه : 747
  • بازدید سال : 59,686
  • بازدید کلی : 739,534
  • کدهای اختصاصی
    لوگوی حمایت از ما

    http://up.hossein-ezzati.ir/up/hossein-ezzati/nodbe2.jpg


    لوگوی همسنگران